Szanowni Państwo,

Mamy przyjemność pochwalić się Państwu kolejnym członkiem rodziny rowerów Kamrad. Tym razem znowu wsłuchując się w Państwa sugestie zaprojektowaliśmy i zbudowaliśmy nowy rower o nazwie Kamrad Camel. Jest on naszą propozycją dla osób którym na co dzień nasz towarzysz (nazwa pochodzi od niemieckiego słówka kamerad) pomoże dotrzeć z większym oraz cięższym ładunkiem lub reklamą do celu. Miejsca, które innym środkom lokomocji są już niedostępne stają się naturalnym środowiskiem do ekspansji naszej ekologicznie czystej alternatywy transportu towarów i usług.

Mam tu na myśli :

  1. Centra siedzib ludzkich- takie jak na przykład rynek w Krakowie, stare miasto w Warszawie, czy molo w Sopocie, od jakiegoś czasu zablokowane dla motoryzacji ze względu na skażenie powietrza itp. Bezpośredni wpływ na zanieczyszczenia atmosfery będzie miała tylko i wyłącznie dieta kierowcy 😉 Trend izolacji centrów aglomeracji miejskich ma tylko jeden kierunek, od środka na zewnątrz i to coraz dalej. Tradycyjny środek transportu nie dotrze tam, gdzie nasz Kamrad Camel wjedzie bez problemu. Można nim będzie stanąć przedsiębiorcy w najlepszym punkcie miasta i pohandlować bez potrzeby uiszczania za czynsz lub drogie miejsce „na stanowisku oznaczonym samochodowym”. W wyjątkowych przypadkach można w każdej chwili ruszyć z miejsca bez potrzeby dyskusji, z nie zawsze przychylnej handlowi obwoźnemu, straży miejskiej. Nie ma potrzeby rozpakowywania i pakowania towaru. Rower, jako ruchomość, będzie trudno opodatkować, coraz bardziej pazernym urzędnikom miejskim.
  2. Szklarnie i ogrody – warzywa, owoce, kwiaty sadzonki roślin, sklepy ogrodnicze, szkółki leśne itp. Rower z powodzeniem zmieści się na ścieżce/chodniku między uprawami tam gdzie ciągnik nie będzie mógł wjechać. Bez kłopotu można załadować bańkę z mlekiem, narzędzia ogrodnicze, paszę dla zwierząt, pojemnik do spryskiwania roślin lub chwasty z grządki, w ilościach nie uzasadnionych dla użycia większego środka transportu. Będzie znakomitym uzupełnieniem.
  3. Akweny wodne i las – wędkarstwo, dla którego pojemna skrzynia pozwoli bez problemu zabrać ze sobą dowolną ilość profesjonalnego sprzętu do połowu oraz biwakowania. Należy tu pamiętać o utrudnionym dostępie bezpośrednim do akwenów wodnych dla samochodów z przyczyn prawnych i praktycznych.
  4. Rafinerie, fabryki i magazyny- brak spalin (hale), źródła iskrzenia – rafineria i węzły przepływowe gazu, daje mobilność personelowi transportującemu narzędzia zawory itp.
  5. Mars, Wenus i inne planety do skolonizowania – będziemy się starać o zastosowanie jako środek transportu dla astronautów 😉

Możliwości roweru Kamrad Camel można zwiększać formując cały zestaw pociągowy o dowolnej liczbie przyczep w miarę rozsądku lub wyobraźni. Ma bardzo małe opory toczenia, a dla bardziej wymagających, w niedalekiej przyszłości montowany będzie do niego mocny silnik elektryczny oraz solidne akumulatory.

Dane i zalety techniczne:

  • Rama bazująca na sprawdzonej modyfikowanej wersji modelu Classic posiada wzmocnioną i obniżoną konstrukcję, ułatwiającą wsiadanie i pozwalającą na mniej poważny stosunek do diety ;-).
  • Każda z ram zabezpieczona jest wybitym numerem seryjnym, pozwalającym na identyfikację egzemplarza.
  • W odróżnieniu od innych dostępnych na rynku rowerów zastosowaliśmy solidniejszą i trwalszą technikę malowania proszkowego konstrukcji roweru na gorąco w 4 -ech kolorach metalizowanych. Rower jest kolorystycznie składany z kilku odcieni i barw, tak jak to widać na zdjęciach w naszej galerii, po to, aby nie był nudny i tuzinkowy.
  • 24” (calowe) koła na wzmacnianych felgach o profilu stożkowym zamkniętym oraz oponach antyprzebiciowych.
  • 3 stopniowa przekładnia wewnętrzna / bezobsługowa firmy Sturmey & Archer z BIEGIEM WSTECZNYM !!!!
  • Dwa łańcuchy napędowe plus tylny hamulec w pedałach (Torpedo).
  • Przedni hamulec bębnowy firmy Sturmey & Archer
  • Hamulec postojowy taśmowy.
  • Skrzynia ładunkowa o wymiarach 96cm długości, 54cm szerokości i 24 cm wysokości. Zbudowana ze sklejki wodoodpornej i antypoślizgowej (podłoga) plus sklejka/blachy laminowane drewnopodobne (na burtach), z otwieranym tyłem i zaczepem przyczepy.
  • Oświetlenie tył i przód.